Fund for Blog Development-Please click

Sunday, July 29, 2012

Perancangan Kewangan Di Awal Kerjaya

Perancangan Kewangan Di Awal Kerjaya

Bila dah ada income, kena ada perancangan kewangan. Kalau tak duit akan hilang just like that. Ini adalah senarai yang saya perlu kaji dan ambil tindakan untuk jangka masa tiga bulan ni. Harap perkongsian ini dapat membantu anda merancang dan harap mereka yang lebih berpengalaman dapat berkongsi pendapat di sini.

Kad Kredit

Pada saya kad kredit adalah kelebihan dan penjimatan. Dari segi penjimatan, ada kad kredit yang menawarkan rebet balik tunai sehingga RM600 setahun. Apa maksudnya rebet balik tunai ni? Belanja mengikut amaun yang mereka tetapkan setiap bulan dan saya akan menerima semula RM50 yang ditolak di dalam bill daripada perbelanjaan bulanan tersebut.
Ramai orang (konon-kononnya) melihat kad kredit ni adalah negatif. Saya melihat kad kredit dari segi positif dan kemudahan yang saya boleh dapat daripadanya. Pada saya orang yang mempunyai pandangan negatif terhadap kad kredit inilah yang biasanya akan berbelanja lebih kalau ada kad kredit sendiri. Tu sebab mereka tak suka. Mereka tak reti gunakan kelebihan yang ada dan tak mampu mengawal diri ketika berbelanja.

No comments:

Post a Comment